dinsdag, september 16, 2008

Bakken: udon noodles met karbonade














Als ik bij de Eazie eet, neem ik bijna altijd Udon noodles. Ik vind ze erg lekker, en een prettige afwisseling met rijstnoedels of eiermie. Alleen kon ik ze bij de Chinese supermarkt nooit vinden. Tot een paar weken geleden. Natuurlijk kocht ik ze meteen, en kon ik niet wachten er iets mee te maken. En zo gebeurde het:

Nodig (2 personen):
Vlees en marinade
2 eetlepels hoisinsaus
1 tl sojasaus
1 tl arachideolie
1 tl honing
1 tl versgeraspte gember
1 teen knoflook, fijngesneden
2 karbonades

Noodles
400 gram udon noodles
1 groene peper, fijngesneden, zaadjes verwijderd
1 el gember, fijngehakt
1 teen knoflook, fijngehakt
½ rode paprika, in reepjes
½ courgette, gehalveerd en in plakjes
1 tl vissaus
Scheut sake
2 el zwartebonen saus
1 el arachide olie

Werkwijze
Doe alle ingrediƫnten voor de marinade door elkaar en marineer de varkenskarbonaden hier minimaal een uur in. Verhit een grillplaat en bak de karbonaden aan iedere kant ca 4 minuten.

Bereid de udon noodles volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verhit de olie in de wok en voeg peper, gember en knoflook toe. Laat ongeveer 1 minuut bakken. Voeg de paprika en courgette toe. Bak 3 minuten en blus af met de sake. Voeg de udon noodles toe en breng op smaak met vissaus en zwartebonen saus.

1 opmerking:

david santos zei

Good menu and good food!!!
Congratulations!!!