zondag, december 20, 2009

Smeersels - vervolg

Voor de Kerstborrel op kantoor had ik beloofd ' smeerseltjes' mee te nemen; andere dan vorig jaar en het jaar daarvoor. Het werden:

Makreelsalade
Geroosterde paprika-smeersel
Feta-venkelzaad
Eiersalade

Makreelsalade:
Meng 1 gestoomde makreel, 1 eetlepel kappertjes, 2 fijngesneden sjalotten, 4 eetlepels mayonaise, een snuf chilipoeder of cayennepeper, wat fijngesneden kervel en een beetje citroensap. Op smaak brengen met zout en peper.

Geroosterde paprika:
Meng 3 geroosterde paprika's (uit een pot) fijngesneden met 1 gesneden tomaat (zaadjes verwijderd), een halve rode ui, een teen fijngesneden knoflook en olijfolie. Op smaak brengen met zout en peper.

Feta-venkelzaad:
Meng 200 gram feta, 1 fijngesneden rode peper (zaadjes en zaadlijsten verwijderd), 1 geperste teen knoflook, 1 tl fijngestampt korianderzaad en 1 eetlepel venkelzaad met olijfolie tot een smeuig mengsel ontstaat.

Eiersalade:
Meng vier hardgekookte eieren met twee eetlepels mayonaise, twee plakjes fijngesneden rauwe ham, een eetlepel verse bieslook en een snuf kerrie. Op smaak brengen met zout en peper.

2 opmerkingen:

Josephine zei

Hey, ik wilde even zeggen dat ik het heel erg leuk vind wat je doet!
Bakken en Boeken.. Leuke combinatie ;D Ik had die citroen merengue taart gebakken die hier op je blog stond, voor mijn vader die 50 werd! Hij was heel erg lekker geworden!
Heb je de film Julie and Julia al gezien? Ik denk dat je hem heel erg leuk vind (:

Xx

Marieke zei

Thanks! Leuk dat de taart een succes was!
en ik vond Julie&Julia inderdaad leuk.