zondag, juni 07, 2009

Bakken: tomatensalade

Bijna op vakantie betekent netjes alle restjes groenten opmaken. Je hebt natuurlijk geen biologisch groentepakket om vervolgens je groenten weg te gooien. Ik herinner me van vorig jaar dat ik op de dag van vertrek nog twee soorten soep heb staan koken. Dat lijkt me voor dit jaar niet handig, zeker niet omdat we om 9:00 op Schiphol moeten zijn en ik de dag ervoor nog moet werken. 
Maar goed, in de aanbieding dus nog tomaten. 


Nodig (voor 1 persoon):
3 rijpe tomaten, in stukjes
1/2 ui, fijngesneden
1 bosui, in ringetjes
klein bosje peterselie
scheutje olijfolie
scheutje Sherryazijn
zout, peper en majoraan

Meng alle ingredienten door elkaar en laat even staan.... klaar! Ik at deze salade bij een portie verse pasta met asperges en ricotta die nog in de vriezer lag.

Geen opmerkingen: