vrijdag, mei 12, 2006

Boeken: Alles over Tristan


Tommy Wieringa- Alles over Tristan

Een paar jaar geleden gekocht bij een antiquariaat omdat in de krant stond dat het jammer was dat dit boek onopgemerkt was gebleven. En vervolgens stond het onopgemerkt bij mij in de kast. Totdat ik het er uit haalde omdat Tommy Wieringa bij Kooyker kwam en ik het wel eens wilde lezen.

Het is goed dat ik dat gedaan heb. Het is een vermakelijk boek met verrassende wendingen. Het gaat over een wetenschapper die een biografie over de dichter Victor Tristan wil schrijven. Op zoek naar de onbekende kanten van zijn leven stuit hij op allerlei verrassingen en komt hij voor een dilemma te staan. Want als hij zijn ontdekkingen bekend maakt, brengt hij mensen in een nare positie. En één van die mensen is hijzelf.

Ik heb nu ook Joe Speedboot gekocht en ga de komende dagen eens beoordelen of ik dat net zo goed vind als de juichende recensenten.

Geen opmerkingen: